Alla inlägg under maj 2008

Av nachar - 31 maj 2008 14:43

just nu befinner jag mig i alnö, tranviken där våran sommarstuga är, hur skönt som helst! jag kom igår och har bara tagit det lungt hittils, mamma och alex kom ut i morse, satt nu är familjen samlad inklusive mina morföräldrar som bor här, hur fint som helst, modernt och lätt.


jag hade tänkt att stanna här tills antingen söndag kväll eller måndag morgon, börjar kvart över tolv då satt jag har tid på mig, men får se hur det blir ändå. har nyss ätit lunchan, lax och sen ska jag väl gå ut och spela fotboll eller något :) pk

Av nachar - 14 maj 2008 18:26

har varit ute och sprungit precis, tog en runda runt ryggis 2,1 km. inte så värst långt, men ska bli snabbare för varje varv jag gör tänkte jag, sprang på 2 låtar ca 6 min!!! najs. aja nu blir det duschen, sen ska jag ha lite skönhetsvård, haha nejdå men fixa naglarna, förresten är det top model ikväll runt klockan nio, inte att missa!! efter det plugg sen sängen. p&k

Av nachar - 13 maj 2008 20:27

idag har ingenting blivit som planerat, förutom att jag inte skulle plugga, en pausdag. jag slutade runt två eftersom vi fick tillåtelse att göra naturuppgifen hemma, satt jag följde med några i klassen, vilka var amanda, carro, marcus, martin, timmy, elin och wee till donken. herregud vad alla åt, typ två glassar var och två eller tre hamburgare.. bara elin och jag som lät bli! efter det så gick elin och jag därifrån för vi skulle båda hem. 


iaf, tog jag 2:an hem till mors och hade väldigt lite för mig, lastade ur diskmaskinen två gånger, där mamma hade ont om disk så hon diskade tvättborsten två gånger i rad.. tokfia? tog senare en prommis till ica där jag handlade jäst för söta degar till mitt bröd som jag skulle göra mot kvällen, men jäst behövdes inte, satt nu har jag ett nybakat bröd hemma made in haga. ganska speciellt bröd dessutom, bara grova mjölsorter, massa fågelfrön och torkaade frukter, yoghurt och lingon, mummms!

NU ska jag bara hoppa in i duschen eller lägga mig framför teven, börjar bli lite halvförkyld tror jag, nyser och fryser.. ha en bra kväll, p&k.



Av nachar - 10 maj 2008 11:50

nu tänkte jag uppdatera lite händelser sen torsdags, då jag var riktigt busig, trött, glad eller vad man ska kalla det :) jaa, hade skola som vanligt på dagen och slutade fyra den dagen, men jag fick så ont i magen att jag var tvungen att gå hem en timme tidigare.. :/ på bussen träffade jag min gosak, och vi bestämde att jag kunde vila hos henne, och jag skulle ta en treooooo där ! så helena pysslade om mig och gjorde varm macka i gångjärn och en varsin cappuccino med marabou, sen till efterrätt blev det vattenmelon, mumma! Iaf. efter någon timme där i soffan framför teven hade värken försvunnit, och jag gick hem och tänkte plugga lite ekonomi till kommande prov som skulle vara dagen efter, alltså på fredag..

mat stog framme på bordet vid uteplatsen på framsidan, och pappa käkade medans jag försökte föreställa mig hur en fråga skulle bli besvarad.


iallafall så hade jag på mig undertiden pluggandet, mjukbyxor, och en blommig vacker tröja, och alex sprang runt och kallade mig för en mini birgitta, haha. skulle till och med ha kort och allt, nejnej, jag ramlade och han fick sitt kort, :o aaaa om jag förklarar det som hände sedan kommer ändå inte någon förstå. satt jag hoppar nog över det, kul var det iaf, och jag låg själv där på golvet och skratta i fem minuter.

 efter det här fick jag nog av ekonomin och helena och jag tog pengar med oss och gick till ica, ingen hög budget precis, sammanlagt runt 33 kr. haha, vi fick i oss en påse toffeee med choklad i, och en varsin glass i stora lass, gott! detta åt vi vid sticksjöskolan eller vad den heter, och pratade. 




Ovido - Quiz & Flashcards