Alla inlägg under december 2007

Av nachar - 24 december 2007 10:19

merry christmas !

Av nachar - 21 december 2007 16:00

 

fredag - äntligen jullov ! får se vad som händer på lovet, har inget planerat hittils. men jag är inte säker på att jag kommer sitta vid datorn så mycket :) bara umgås med vänner och familj !


vaccccation !

Av nachar - 17 december 2007 21:45

måndag - en födelsedag du fick som jag sent kommer att glömma, jag hoppas du känner detsamma. det var något extra, kanske för att du fyllde arton år.. dagen har också varit väldigt lång. vaknade redan vid sex även fast jag hade sovmorgon till elva. men vad gör man inte för familjen ! gick upp och hjälpte mamma med att göra i ordning tårta, ljus, allt som tillhör en födelsedag. efter förberedelserna väckte vi lillebror och gick in på alex rum med en låt, tårta och en champange flaska. riktigt mysigt hade vi runt frukostbordet, det enda gångerna man får tårta till frukost :) han fick en hel del, speciellt ett halsband från mig :)

efter frukosten förberedde vi oss för skolan, men innan den så skulle jag och mamma till sjukhuset, satt jag fick slippa första lektionen !

när skolan slutat så skulle jag ta bussen hem, men jag hade glömt mitt busskort hemma, satt jag fick gå i kylan. det gick snabbt.

väl hemma så var det snabbt på med finkläderna innan mormor och morfar skulle komma. hade en svart klänning, den som jag hade på avslutningsfesten i nian och en kofta över, riktigt tjusigt :)

mormor och morfar kom sedan och vi firade med champange, choklad och nötter, mumma.

tog sedan snyggbilen till södra berget med morfar vid ratten. hade bokat bord precis vid utsikten, så bedorande vackert. lika ljust och fint som om det vore new york eller något liknande, mmmmm !

maten därefter var så gudomlig, och jag menar det verkligen gudomlig. men sedan kostar det att må bra ibland.. efter vi suttit där i en evighet och bara njutit av varandras sällskap, så blev det tjaffs i bilen om att åka till o'learys eller inte. haha, såklart blev det o'learys med bowling. men det var bara lillen, alex, mamma och jag som spelade. haha, etta var alexander, två var nathalie, trea var charlotte, fyra var filip :) men jag kan lova att jag blev förvånade av allas talanger. efter det runt elva tiden blev det hemgång. det är svårt att beskriva hur bra vi hade, men det var helt enkelt underbart !


bror, du och jag har alltid gått på den här vägen genom livet hand i hand. vi har alltid riktat oss mot varandra när vi behöver stöd.

även fast orden har funnits där som man egentligen inte menar, och även fast bråken alltid uppstår så vet jag verkligen inte vad jag skulle göra utan dig.

under tiden då vi hade problem, sånna vi inte själv rådde för, så skyddade du mig alltid, och hjälpte till att stå på egna ben.

jag kommer alltid finnas där för dig då du får problem, precis som du funnits där för mig.

du brukar inte höra det här orden från mig, men jag älskar dig !


the best monday ever !

Av nachar - 7 december 2007 13:41

fredag - nu är allt som kallar sig för läxa bortglömt, ser fram emot helgen & absolut jullovet. har inte hunnit köpa en enda julklapp än, kris, men det ska nog ordnas !

GRATTIS REBECCA OLAUSSEN,16 år sis. du & jag i över nio år nu gumman, och fler år framöver. jag hoppas att vårt band håller en evighet även fast det funnits hack.. jag gillar dig väldigt väldigt mycket, du får mig alltid på nåt sätt i alla sitationer att skratta. en lyckodrog som man aldrig kan få nog utav. (`v´)


have a lovely weekend !

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards